torsdag 22 november 2007

Teorilektion (femman, men min första)

Första teorilektionen igår. Den var sådär. Fick lära mig att man inte ska drink n´drive. Och så drog teoriläraren en massa fyllehistorier han varit med om i Dalarna. Och så tipsade han om hur man kan få ner sin promillehalt i utandningsluften (genom att dricka något utan alkohol. Undrar om det kommer på teoriprovet?) Och så en massa om försäkringar och annat ointressant. Jag smsade och gäspade, ganska nonchalant tror jag.

70 procent av alla olyckor i stadsmiljö inträffar i en korsning. Morsning korsning.
50 procent av alla singelolyckor drabbar män i åldern 18-25 år, d v s mig. Tur att jag väntade att gå den här kursen! Orsakerna är hög hastighet och alkohol.
35.000 viltolyckor sker per år. Vi kanske skulle ha en kraftigare vargstam?
Ca 400 dödas i trafiken var år. Nollvisionen är död.

Jag tror inte terorin kan vara så svår.

Inga kommentarer: