tisdag 20 november 2007

"Det gick ju helt okej idag"

Lektion 3

Så var det då dags för den tredje lektionen, av hittills 18 köpta. Numera får jag tillochmed köra ut från Kristianssons alldeles själv.

Det blev inget start och stopp i backe som jag trodde, utan som förra lektionen så övades inbromsningar på huvudled med nedväxling och sväng. Läraren började också ställa krav på att jag skulle hålla koll pakåt och snett bakåt, vilket givetvis är ett naturligt krav, men ändå lite komplicerat för en beginner. Och jag såg det faktiskt som en komlimang, när bilskoleläraren sa "det gick ju helt okej idag Rasmus".

Att växla utan att kolla på växelspaken gick utmärkt. Och inget motorstopp alls, förutom 30 meter innan jag skulle stanna. Det kändes retfullt.

Förhoppningsvis hinner jag på en teorilektion imorgon. Det vore bra att få den biten överstökad.

Inga kommentarer: