tisdag 6 november 2007

Första körlektionen idag!

Visst var jag lite småpirrig innan, det vore väl dumt att förneka. Men väl framme så gick det allt bra. Men inte hade jag iallafall tur med vädret! Det första vi fick gå igenom var vindrutetorksfunktionen, vilken var hyfsat avancerad. Lärde mig den iallafall.

Fick öva på att starta och bromsa mjukt. Det gick inte så mjukt i början men efter bara ett par försök så gick det som smort! Sedan smög vi genom ett villaområde på växel två och så blev jag blev tutad på av en cyklist. Ja, jag vet ju hur det känns (att vara irriterad cyklist), men vafan lite respekt får man väl visa?

Nu har jag fått hemläxa, läsa sidorna 1-30 i en bok som heter Vägvisaren B. Och så hoppas jag att dom har en ledig körtid på måndag.

Kör lugnt!

1 kommentar:

Gittelin sa...

Kul!! jag är så glad o stolt över dig. Kram o lycka till!